hello. I'm from Romania and I have a crossland x from 2019 with intellilink 5.0. I tried to update firmware and maps via usb with myopel apk from windows and i've got 2 errors ("no data or media something like that). My usb is fat 32 kingston 3.2 32gb. I need special usb (2.0, 3.0)? Thx
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Just wait a short while and the update process will continue.
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I drove 1h 30 min and took out the stick and put it in about 20 times and in vain. it gave me the same two errors (missing media content on usb memory and version incompatible with the hard drive or something..) and nothing happens. I think I'll buy a USB 2.0 to try 🤔
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If you buy a new USB stick, get a 64 GB one. There is not enough free storage space on a 32 GB stick for the current updates. It didn't work for me with a 32 GB stick either.
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Bgd.02 :
USB 2.0 and USB 3.0 work both. I preferred UBS 3.0 (because of faster data transfer) and it worked well.
Very important: Format your USB-Stick with FAT. NTFS (or other) will NOT work, for the Crossland's system can't read them.
Me and some others had to restart the first Update-Process several times. If that happens: Keep cool an try again.
Good luck!
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hello i came back with an update. i finally did it. today i connected the phone (Galaxy s21 ultra) via USB to the car (android auto port), i turned on the USB Tethering, i connected the usb stick to the second port and the update just started from the first try.
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i finally did it.
Congratulations.
I assume you didn't have the right key. That may be the reason why it worked with connected smartphone.
No matter why it worked, important is the result.
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Hallo Leute.
Wir bekommen noch die Krise mit diesem Crossland X Update.
Das Update was aktuell auf der My Opel Seite angeboten wird, Navi und Touchscreen Update gibt es zum Download. Wir haben soooo viele verschiedene Hersteller USB Sticks versucht, 16 GB, 32 GB, 64 GB, USB 2.0, USB 3.0 usw. Jedesmal kommen die gleichen Probleme und Fehlermeldungen. Inkompatibel, keine Medien auf dem Stick usw. Ich habe gestern fast den ganzen Tag probiert, es funktioniert einfach nicht . Ich drehe noch durch. Würde eventuell ein Reset auf die Werkseinstellung das Problem lösen ? Haben auch Probleme mit Android Auto, da werden bei beiden Smartphones keine Verbindung mehr aufgebaut. Auch hier ist keine Verbindung mehr möglich.
LG Frank
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Hallo Frank, Lies dir bitte einmal die Seiten zum Update durch ( es sind viele, ab es lohnt sich ) , es können einige Fehlerquellen sein. Bis jetzt hat es jeder geschafft, selbst ich . Wegen AA: Hattest du vorher Verbindung mit Android Auto?
Gruß Dirk
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Hallo Zeitzman.
Die Anleitung von my Opel habe ich bezeits mehrmals gelesen und befolgt. AA hat bei Übernahme des Crossis einwandfrei funktioniert mit beiden Smartphones. Dann funktionierte meins nicht mehr dann das von meiner Frau.
Lg Frank